ד"ר ענבל קולושי-מינסקר

צוות מחקר

חוקרת
ד"ר ענבל קולושי-מינסקר היא עמיתת מחקר, בהנחיית ד"ר זהבית כהן בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, בנושא פרויקט חקר בהקשר מדעי-הנדסי עם תרומה חברתית, בקרב תלמידי חטיבת ביניים. פרוייקט המשלב את משימות i-MAT בכיתת הלימוד ובמעבדת MtED  בטכניון. במהלך הפרויקט התלמידים מפתחים הרגלי חשיבה של מהנדסים בבניית מוצר מדעי-הנדסי-חברתי, כשירויות של מידול מתמטי ויצירת מודלים פיזיקליים לטכנולוגיות מהתעשייה המדעית-הנדסית וכן מיומנויות חברתיות-רגשיות הנדרשות להצלחה בעבודת צוות בתעשיית ההייטק. ד"ר קולושי-מינסקר היא בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, תואר שני בחינוך, דוקטורט בחינוך בתחום טיפוח
מהנדס מעבדת מחקר
נתונים ביוגרפיים ליורם ניסיון של למעלה מ-30 שנה בתעשייה כמהנדס תהליך בייצור מעגלים מודפסים וכן בניהול והובלת שיפורים בתהליכים עסקיים בתחומים עסקיים שונים כגון מכירות, ייצור ושרשרת אספקה. בשנת 2020 סיים יורם את תכנית "מבטים" בטכניון בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה ומחזיק בתעודת הוראה בכימיה. ליורם תואר ראשון בהנדסה כימית מהטכניון (1985) ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת סן פרנסיסקו (1998) פירסומים Avargil, S., Huttner-Shwartz, G., Zemel, Y. (2021). Educational escape room: identify Dalton’s
נתונים ביוגרפיים ד"ר זהבית כהן היא מרצה בכירה וראשת מעבדת המחקר במעבדת MtEd להכשרה ופיתוח מקצועי של מורים בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה. ד"ר כהן היא מנהלת אקדמית של תכנית i-MAT. מחקריה עוסקים בהכשרה ופיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה, תוך מיקוד בחקר הפיתוח וההטמעה בקנה מידה רחב של משימות מידול מתמטי בהקשר מדעי-הנדסי בקרב קהילות מקצועיות של מורים מנחים, קהילות מקצועיות של מורים מטמיעים ותלמידים. ד"ר כהן בעלת תואר ראשון במתמטיקה
חברת סגל עמית הוראה מתמיד
ד"ר אורטל ניצן היא מרצה נלווית בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. ד"ר ניצן היא מנהלת תוכנית i-MAT ובתר-דוקטורנטית בהנחיית ד"ר זהבית כהן. מחקרה עוסק בפיתוח של פרקטיקות הוראה מיטביות להוראת המתמטיקה בקרב פרחי הוראה למתמטיקה המשלבים את משימות i-MAT בכיתה ובמעבדת MtEd. ד"ר ניצן היא בעלת תואר ראשון במתמטיקה וייעוץ חינוכי, ודוקטורט במסלול משולב בתחום של הוראת המתמטיקה, כולם מאוניברסיטת בר-אילן.
הוראת מידול מתמטי בקנה מידה רחב: חקר השפעת תוכנית אפקטיבית לפיתוח מקצועי בקרב מורים מובילים: הדס סיימה את עבודת המאסטר בהנחייתה של ד"ר זהבית כהן. המחקר בחן תוכנית להתפתחות מקצועית של מורי מתמטיקה מובילים בקהילות המתמקדות בהוראת בעיות מידול מתמטי, תוך מיקוד באסטרטגיות הטמעה אשר מאפיינות את מבנה התוכנית ותורמים להטמעתה בקנה מידה רחב. להדס ניסיון עשיר בהוראת מקצועות המתמטיקה והמדעים בכיתות מופ"ת. היא בוגרת תואר ראשון B.Sc מהפקולטה להנדסת
מידול מתמטי: התמודדות עם אתגרי השילוב בכיתות הלימוד, מחומרי הוראה עד להערכה והכשרה. יסמין סיימה את עבודת המאסטר בהנחייתה של ד"ר זהבית כהן. אחת השאלות העיקריות הנידונות בעבודת מחקר זו היא: מהי בעיית מידול מתמטי טובה? המחקר מציג את תהליך הפיתוח והתיקוף של 'מחוון להערכת טיב בעיות מידול מתמטי' עבור בעיות מידול מתמטיות אותנטיות, בהקשר מדעי הנדסי. המחוון מתבסס על שלושה הליכים בסיסיים של תהליך המידול ויכול לשמש גם ככלי
דוקטורנטית
לירון שוורץ אביעד היא דוקטורנטית בהנחייתה של ד"ר זהבית כהן, ועמיתה בצוות ההערכה של תוכנית i-MAT. לירון חוקרת את ההתפתחות המקצועית של מורי מתמטיקה בתוכנית פיתוח מקצועי להוראת מידול מתמטי. לירון עסקה כמורה לביולוגיה בתיכון מקיף י"ב "המעיין" והגישה לבגרות ברמת 5 יח"ל. היא בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהטכניון, ותואר שני בהוראת המדעים בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת בר-אילן.
דוקטורנטית
אורית כהן ניסן היא דוקטורנטית בהנחייתה של ד"ר זהבית כהן ועמיתה בצוות ההערכה של תוכנית i-MAT. אורית חוקרת את תהליכי הלמידה של תלמידים הפותרים בעיות מידול מתמטי. אורית בוגרת תואר שני בהוראת מתמטיקה בהצטיינות בהנחייתה של ד"ר כהן. היא עוסקת בהוראת מתמטיקה ומגישה לבגרות ברמת 5 יח"ל. אורית בוגרת תואר ראשון בהנדסה אזרחית בטכניון ותואר שני במנהל עסקים בטכניון.
ליאת סיימה את עבודת המאסטר בהנחיית ד"ר זהבית כהן. המחקר נערך במהלך תוכנית לפיתוח מקצועי למורים להוראת מידול, כאשר מטרת המחקר הייתה ראשית לחקור אילו פרקטיקות הוראה מיטביות באות לידי ביטוי במהלך הוראת מידול מתמטי כפי שהיא באה לידי ביטוי בשלבי המידול השונים של תהליך המידול, ושנית – לזהות אילו פרקטיקות הוראה מיטביות באות לידי ביטוי במהלך הוראת משימות מידול מתמטי על ידי חקר שלוש סביבות הטמעה, אשר מאפשרות תמיכה
דוקטורנטית
חלימה שרקיה היא דוקטורנטית בהנחייתה של ד"ר זהבית כהן ועמיתה בצוות המחקר במעבדת MtEd. מחקרה עוסק בחקר הרגלי חשיבה של מתמטיקאים בסביבת למידה היברידית. חלימה עובדת כמורה לפיזיקה ומתמטיקה בתיכון החקלאי ימה, תיכון ערבי בישראל. היא בוגרת תואר ראשון בפיזיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בחינוך מתמטי (בהצטיינות יתרה) מהטכניון בהנחיית ד"ר זהבית כהן.
מורים למתמטיקה כלומדים ומנחים מוכוונים עצמית בפורומים מקוונים לפתרון בעיות. נלי קלר סיימה את עבודת הדוקטורט בהנחיית ד"ר זהבית כהן, עם מנחה שותף: פרופ' בוריס קויצ'ו ממכון ויצמן. המחקר בחן את ההתפתחות המקצועית של מורי מתמטיקה בהתייחס לתפקיד הדואלי של מורים: כלומדים וכמנחים, בסביבה לימודית חדשנית הכוללת שילוב של אינטראקציות ווירטואליות עם למידה מסורתית בכיתה. נלי היא בעלת ניסיון רב-שנים בהוראת מתמטיקה ברמות שונות בבית ספר תיכון ובמכינת הטכניון, ונמצאת