על מעבדת המחקר
מידול מתמטי מובנה בהקשר מדעי-הנדסי
חקר עיצוב, הטמעה, והערכה של משימות מידול מתמטי מובנה בהקשר מדעי-הנדסי אותנטי. מבניות המשימה מתבצעת באמצעות פיגום אשר מוטמע במשימה, במטרה הן לשמור על האותנטיות של ההקשר החוץ-מתמטי, והן לבצע את ההתאמה הנדרשת כדי לאפשר את שילוב המשימה במהלך שיעורי מתמטיקה בבית-הספר ובהתאמה מלאה לתכנית הלימודים.
לחשוב כמו מתמטיקאי
חקר הרגלי חשיבה של מתמטיקאים בסביבת הלמידה ההיברידית.
במחקר הנוכחי נחקרים הרגלי חשיבה של מורי מתמטיקה בכיתה י"ב ברמה של 5 יח"ל, המלמדים בסביבת למידה היברידית על ידי השימוש בקורס הטכניוני "פשוט מתמטיקה" של דר' אביב צנזור באתר קמפוס IL.
במחקר הנוכחי נחקרים הרגלי חשיבה של מורי מתמטיקה בכיתה י"ב ברמה של 5 יח"ל, המלמדים בסביבת למידה היברידית על ידי השימוש בקורס הטכניוני "פשוט מתמטיקה" של דר' אביב צנזור באתר קמפוס IL.
מורים פותרים בעיות בפורום שיתופי
חקר התרומה של פורומים מקוונים המיועדים לפתרון שיתופי של בעיות מתמטיות מאתגרות בקבוצות קטנות (PSF: Problem-Solving Forums) לפיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה באור תיאוריות של הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה (SRL/SRT) המבוססת על פתרון בעיות, לצורך תמיכה ומעקב אחר הפעילות השיתופית של המורים בפורום.
לימודי מתמטיקה בתיכון ובחירה עתידית במקצועות STEM באקדמיה ובתעסוקה
מחקר אורך ורוחב. במחקר הנוכחי נבחנה התפלגות הבחירה במקצועות STEM בנקודות קריטיות בבחירת קריירה (תיכון, השכלה גבוהה ותעסוקה) וההשפעה ארוכת הטווח של למידת מתמטיקה ברמה מוגברת והצטיינות במתמטיקה ובמדעים בתיכון, כמו גם משתנים דמוגרפיים והשכלתיים שונים, על בחירה עתידית במקצועות STEM. לשם כך נותחו נתונים של כ-534,590 בוגרי תיכון בעשור וחצי האחרונים אשר נלקחו מרשומות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל.
פרקטיקות הוראה מיטביות בהוראת מידול מתמטי בקרב פרחי הוראה
במחקר הנוכחי מתבצע מעקב אחר התפתחות של פרקטיקות הוראה מיטביות להוראת המתמטיקה בקרב פרחי הוראה למתמטיקה, הלומדים במסגרת תוכנית מבטים בטכניון, תוך שילוב של משימות i-MAT במעבדת MtEd. זאת במטרה לבחון את ההשפעה של הוראה מבוססת מידול מתמטי בהקשר מדעי-הנדסי על השימוש בפרקטיקות הוראה מיטביות מעבר להוראה סטנדרטית בכיתה.