הכירו את צוות i-MAT

הכירו את צוות i-MAT

i-MAT tasks Maor
רמה בסיסית – משימה: المستوى الأساسي – عارضة المهمة רמה רגילה – משימה: المستوى العادي – عارضة المهمة רמה מתקדמת – משימה: المستوى المتقدم – عارضة المهمة תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول
מצגת משימה רמה בסיסית מצגת משימה רמה רגילה מצגת משימה רמה מתקדמת תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות
רמה בסיסית – משימה: المستوى الأساسي – عارضة المهمة רמה רגילה – משימה: المستوى العادي – عارضة المهمة רמה מתקדמת – משימה: المستوى المتقدم – عارضة المهمة תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول
מצגת משימה רמה בסיסית מצגת משימה רמה רגילה מצגת משימה רמה מתקדמת תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות
רמה בסיסית – משימה: المستوى الأساسي – عارضة المهمة רמה רגילה – משימה: المستوى العادي – عارضة المهمة רמה מתקדמת – משימה: المستوى المتقدم – عارضة المهمة תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول
מצגת משימה רמה בסיסית מצגת משימה רמה רגילה מצגת משימה רמה מתקדמת תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות
רמה בסיסית – משימה: المستوى الأساسي – عارضة المهمة רמה רגילה – משימה: المستوى العادي – عارضة المهمة רמה מתקדמת – משימה: المستوى المتقدم – عارضة المهمة תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول
מצגת משימה רמה בסיסית מצגת משימה רמה רגילה מצגת משימה רמה מתקדמת תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות
רמה בסיסית – משימה: المستوى الأساسي – عارضة المهمة רמה רגילה – משימה: المستوى العادي – عارضة المهمة רמה מתקדמת – משימה: المستوى المتقدم – عارضة المهمة תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول
מצגת משימה רמה בסיסית מצגת משימה רמה רגילה מצגת משימה רמה מתקדמת תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות
רמה בסיסית – משימה: المستوى الأساسي – عارضة المهمة רמה רגילה – משימה: المستوى العادي – عارضة المهمة רמה מתקדמת – משימה: المستوى المتقدم – عارضة المهمة תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول
מצגת משימה רמה בסיסית מצגת משימה רמה רגילה מצגת משימה רמה מתקדמת תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות
רמה בסיסית – משימה: المستوى الأساسي – عارضة المهمة רמה רגילה – משימה: المستوى العادي – عارضة المهمة רמה מתקדמת – משימה: المستوى المتقدم – عارضة المهمة תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول
מצגת משימה רמה בסיסית מצגת משימה רמה רגילה מצגת משימה רמה מתקדמת תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות
רמה בסיסית – משימה: المستوى الأساسي – عارضة المهمة רמה רגילה – משימה: المستوى العادي – عارضة المهمة רמה מתקדמת – משימה: المستوى المتقدم – عارضة المهمة תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول
מצגת משימה רמה בסיסית מצגת משימה רמה רגילה מצגת משימה רמה מתקדמת תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות
רמה בסיסית – משימה: المستوى الأساسي – عارضة المهمة רמה רגילה – משימה: المستوى العادي – عارضة المهمة רמה מתקדמת – משימה: المستوى المتقدم – عارضة المهمة תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول
מצגת משימה רמה בסיסית מצגת משימה רמה רגילה מצגת משימה רמה מתקדמת תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות
רמה בסיסית – משימה: المستوى الأساسي – عارضة المهمة רמה רגילה – משימה: المستوى العادي – عارضة المهمة רמה מתקדמת – משימה: المستوى المتقدم – عارضة المهمة תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج תרגיל מתפתח אינטראקטיבי: تمرين تفاعلي متدرج מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول מצגת תרגיל + פתרונות: عارضة للتمرن + الحلول
מצגת משימה רמה בסיסית מצגת משימה רמה רגילה מצגת משימה רמה מתקדמת תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי תרגיל מתפתח אינטראקטיבי מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות מצגת תרגיל + פתרונות
i-MAT tasks advanced Hebrew
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין חומרים נוספים אות מהלווין – מצגת אות מהלווין – דוגמאות ופתרונותיהן אות מהלווין – מבדק אות מהלווין קישור למצגת; קישור למטלה ד"ש בקטנה: דיון & שאלה, קישור לתרגיל
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין חומרים נוספים בדיקות ותוצאות – אמיתי, שגוי ומה שביניהם – מצגת בדיקות ותוצאות – אמיתי, שגוי ומה שביניהם – דוגמאות ופתרונותיהן בדיקות ותוצאות – מבדק בדיקות ותוצאות – אמיתי, שגוי ומה שביניהם קישור למצגת; קישור למטלה ד"ש בקטנה: דיון & שאלה, קישור לתרגיל
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין המיקום שלי על פני כדור הארץ – מצגת המיקום שלי על פני כדור הארץ – דוגמאות ופתרונותיהן המיקום שלי על פני כדור הארץ – מבדק המיקום שלי על פני כדור הארץ קישור למצגת; קישור למטלה
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין חומרים נוספים התמונה שטמונה – מצגת התמונה שטמונה – דוגמאות ופתרונותיהן התמונה שטמונה – מבדק התמונה שטמונה – גודל של תמונה חתוכה קישור למצגת; קישור למטלה ד"ש בקטנה: דיון & שאלה, קישור לתרגיל
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין חומרים נוספים יתירות חיישנים – מצגת יתירות חיישנים – דוגמאות ופתרונותיהן יתירות חיישנים – מבדק יתירות חיישנים – שלושה חיישנים, רמות אמינות שונות קישור למצגת; קישור למטלה יתירות חיישנים – קריאת נתונים והסקת מסקנות מתוך ייצוג גרפי קישור למצגת; קישור למטלה ד"ש בקטנה: דיון & שאלה, קישור לתרגיל
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין חומרים נוספים מערכת כיפת ברזל – המצאה ישראלית מהפכנית – מצגת מערכת כיפת ברזל – המצאה ישראלית מהפכנית – דוגמאות ופתרונותיהן מערכת כיפת ברזל – מבדק מערכת כיפת ברזל – מזהה מסלול של רקטה קישור למצגת; קישור למטלה מערכת כיפת ברזל – מונעת פגיעת רקטות בשטחים מיושבים קישור למצגת; קישור למטלה ד"ש בקטנה: דיון & שאלה, קישור לתרגיל
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין חומרים נוספים מובילאיי – מצגת מובילאיי – דוגמאות ופתרונותיהן מובילאיי – מבדק הקשר בין נקודה לבין מרחק – מערכת צירים: קישור למצגת; קישור למטלה מדידת מרחק באמצעות מצלמה: קישור למצגת; קישור למטלה ד"ש בקטנה: דיון & שאלה, קישור לתרגיל סרטון מובילאיי
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין מכ"ם דופלר – טסים על הגל – מצגת מכ"ם דופלר – טסים על הגל – דוגמאות ופתרונותיהן מכ"ם דופלר – מבדק מכ"ם דופלר – טסים על הגל קישור למצגת; קישור למטלה
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין חומרים נוספים מכונית אוטונומית – תרומה של חיישן קרבה אולטראסוני – מצגת מכונית אוטונומית – תרומה של חיישן קרבה אולטראסוני – דוגמאות ופתרונותיהן מכונית אוטונומית – מבדק מכונית אוטונומית – תרומה של חיישן קרבה אולטראסוני קישור למצגת; קישור למטלה ד"ש בקטנה: דיון & שאלה, קישור לתרגיל
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין ניווט מקבילי – אותו מקום, אותו זמן – מצגת ניווט מקבילי – אותו מקום, אותו זמן – דוגמאות ופתרונותיהן ניווט מקבילי – מבדק ניווט מקבילי –  אותו מקום, אותו זמן קישור למצגת; קישור למטלה
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין חומרים נוספים סיבוב תמונות – מצגת סיבוב תמונות – דוגמאות ופתרונותיהן סיבוב תמונות – מבדק סיבוב תמונות קישור למצגת; קישור למטלה סיבוב תמונות – פיקסלים, צירים ומה שביניהם קישור למצגת; קישור למטלה ד"ש בקטנה: דיון & שאלה, קישור לתרגיל
מצגות ומטלות קצר ולעניין חומרים נוספים ספידומטר – מתגלגלים ומודדים קישור למצגת; קישור למטלה ד"ש בקטנה: דיון & שאלה, קישור לתרגיל
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין חומרים נוספים צפייה ישירה ביוטיוב – מצגת צפייה ישירה ביוטיוב – דוגמאות ופתרונותיהן צפייה ישירה ביוטיוב – מבדק יוטיוב – מכפלת מהירות בזמן קישור למצגת; קישור למטלה יוטיוב – הקשר בין גודל הסרטון לזמן הצפייה בו קישור למצגת; קישור למטלה ד"ש בקטנה: דיון & שאלה, קישור לתרגיל
המשימה המלאה מצגות ומטלות קצר ולעניין חומרים נוספים תיקון גמא – מצגת תיקון גמא – דוגמאות ופתרונותיהן תיקון גמא – מבדק התמונה בהירה? נכהה אותה! קישור למצגת; קישור למטלה התמונה כהה? נבהיר אותה! קישור למצגת; קישור למטלה תמונה דיגיטלית ושינוי מידת הבהירות שלה: קישור למצגת; קישור למטלה ד"ש בקטנה: דיון & שאלה, קישור לתרגיל
i-MAT tasks advanced English
Link to Autonomous Cars presentation Link to Autonomous Cars examples and their solutions
Link to Gamma Correction presentation Link to Gamma Correction examples and their solutions
Link to GPS presentation Link to GPS examples and their solutions
Link to Mobileye presentation Link to Mobileye examples and their solutions
i-MAT tasks advanced Arabic
אות מהלווין – מצגת מידול اشارة من القمر الاصطناعي – تمثيل אות מהלוויין – דוגמאות ופתרונותיהן اشارة من القمر الاصطناعي – امثلة وحلولها אות מהלוויין – קצר ולעניין اشارة من القمر الاصطناعي – بالمختصر المفيد אות מהלוויין – מטלה اشارة من القمر الاصطناعي – مهمة
בדיקות ותוצאות – מצגת מידול فحوصات ونتائج – تمثيل בדיקות ותוצאות – דוגמאות ופתרונותיהן فحوصات ونتائج – امثلة وحلولها בדיקות ותוצאות – קצר ולעניין فحوصات ونتائج – بالمختصر المفيد בדיקות ותוצאות – מטלה فحوصات ونتائج – مهمة
המיקום שלי על פני כדור הארץ – מצגת מידול موقعي على سطح الكرة الأرضية – تمثيل המיקום שלי על פני כדור הארץ – דוגמאות ופתרונותיהן موقعي على سطح الكرة الأرضية – امثلة وحلولها המיקום שלי על פני כדור הארץ – קצר ולעניין موقعي على سطح الكرة الأرضية – بالمختصر المفيد המיקום שלי על פני כדור הארץ – מטלה موقعي على سطح الكرة الأرضية – مهمة
התמונה שטמונה – מצגת מידול الصورة المخفيّة – تمثيل התמונה שטמונה – דוגמאות ופתרונותיהן الصورة المخفيّة – امثلة وحلولها התמונה שטמונה – קצר ולעניין الصورة المخفيّة – بالمختصر المفيد התמונה שטמונה – מטלה الصورة المخفيّة – مهمة
יתירות חיישנים – מצגת מידול تعدد أجهزة الاستشعار – تمثيل יתירות חיישנים – דוגמאות ופתרונותיהן تعدد أجهزة الاستشعار – امثلة وحلولها יתירות חיישנים – שלושה חיישנים, רמות אמינות שונות – קצר ולעניין تعدد أجهزة الاستشعار- ثلاثة أجهزة استشعار، مستويات مصداقية مختلفة – بالمختصر المفيد יתירות חיישנים – שלושה חיישנים, רמות אמינות שונות – מטלה تعدد أجهزة الاستشعار – ثلاثة أجهزة استشعار، مستويات مصداقية مختلفة – مهمة יתירות חיישנים – קריאת
כיפת ברזל – מצגת מידול القبّة الحديديّة – تمثيل כיפת ברזל – דוגמאות ופתרונותיהן القبّة الحديديّة – امثلة وحلولها מערכת כיפת ברזל מונעת פגיעת רקטות בשטחים מיושבים – קצר ולעניין منظومة القبّة الحديديّة تمنع سقوط الصواريخ في مناطق مأهولة – بالمختصر المفيد מערכת כיפת ברזל מונעת פגיעת רקטות בשטחים מיושבים – מטלה منظومة القبّة الحديديّة تمنع سقوط الصواريخ في مناطق مأهولة – مهمة מערכת כיפת ברזל מזהה מסלול של רקטה
מובילאיי – מצגת מידול موبيلاي – تمثيل מובילאיי – דוגמאות ופתרונותיהן موبيلاي – امثلة وحلولها מובילאיי – מדידת מרחק באמצעות מצלמה – קצר ולעניין موبيلاي – قياس المسافة باستخدام الكاميرا – بالمختصر المفيد מובילאיי – מדידת מרחק באמצעות מצלמה – מטלה موبيلاي – قياس المسافة باستخدام الكاميرا – مهمة מובילאיי – הקשר בין נקודה לבין מרחק – מערכת צירים – קצר ולעניין موبايلي – العلاقة بين النقطة والمسافة – عرض
מכ"ם דופלר – מצגת מידול رادار دوبلر – تمثيل מכ"ם דופלר – דוגמאות ופתרונותיהן رادار دوبلر – امثلة وحلولها מכ"ם דופלר – קצר ולעניין رادار دوبلر – بالمختصر المفيد מכ"ם דופלר – מטלה رادار دوبلر – مهمة
מכונית אוטונומית – מצגת מידול سيارة ذاتيّة القيادة – تمثيل מכונית אוטונומית – דוגמאות ופתרונותיהן سيارة ذاتيّة القيادة – امثلة وحلولها מכונית אוטונומית – קצר ולעניין سيارة ذاتيّة القيادة – بالمختصر المفيد מכונית אוטונומית – מטלה سيارة ذاتيّة القيادة – مهمة
ניווט מקבילי – מצגת מידול ملاحة موازية – تمثيل ניווט מקבילי – דוגמאות ופתרונותיהן ملاحة موازية – امثلة وحلولها ניווט מקבילי – קצר ולעניין ملاحة موازية – بالمختصر المفيد ניווט מקבילי – מטלה ملاحة موازية – مهمة
סיבוב תמונות – מצגת מידול تدويرُ الصُّوَر – تمثيل סיבוב תמונות – דוגמאות ופתרונותיהן تدويرُ الصُّوَر – امثلة وحلولها סיבוב תמונות – קצר ולעניין تدويرُ الصُّوَر – بالمختصر المفيد סיבוב תמונות – מטלה تدويرُ الصُّوَر – مهمة סיבוב תמונות – פיקסלים, צירים ומה שביניהם – קצר ולעניין تدويرُ الصُّوَر – وحدات البيكسل، المحاور وكل شيء بينهما – بالمختصر المفيد סיבוב תמונות – פיקסלים, צירים ומה שביניהם – מטלה تدويرُ الصُّوَر
ספידומטר – מצגת מידול عدّاد السرعة – تمثيل ספידומטר – מטלה عدّاد السرعة – مهمة
צפייה ישירה ביוטיוב – מצגת מידול مشاهدة مباشرة باليوتيوب – تمثيل צפייה ישירה ביוטיוב – דוגמאות ופתרונותיהן مشاهدة مباشرة باليوتيوب – امثلة وحلولها צפייה ישירה ביוטיוב – קצר ולעניין مشاهدة مباشرة باليوتيوب – بالمختصر المفيد צפייה ישירה ביוטיוב – מטלה مشاهدة مباشرة باليوتيوب – مهمة
תיקון גמא – מצגת מידול تصحيح جاما – تمثيل תיקון גמא – דוגמאות ופתרונותיהן تصحيح جاما – امثلة وحلولها תיקון גמא – התמונה בהירה מידי? נַכְהֶה אותה! – קצר ולעניין تصحيح جاما – الصورة فاتحة أكثر مما يجب؟ نقوم بتغميقها! – بالمختصر المفيد תיקון גמא – התמונה בהירה מידי? נַכְהֶה אותה! – מטלה تصحيح جاما – الصورة فاتحة أكثر مما يجب؟ نقوم بتغميقها! – مهمة תיקון גמא – התמונה כהה
צוות מחקר
דוקטורנטית
אורית כהן ניסן היא דוקטורנטית בהנחייתה של פרופ'ח זהבית כהן ועמיתה בצוות ההערכה של תוכנית i-MAT. אורית חוקרת את תהליכי הלמידה של תלמידים הפותרים בעיות מידול מתמטי. אורית בוגרת תואר שני בהוראת מתמטיקה בהצטיינות בהנחייתה של פרופ'ח כהן. היא עוסקת בהוראת מתמטיקה ומגישה לבגרות ברמת 5 יח"ל. אורית בוגרת תואר ראשון בהנדסה אזרחית בטכניון ותואר שני במנהל עסקים בטכניון.
חברת סגל עמית הוראה מתמיד
ד"ר אורטל ניצן היא מרצה נלווית בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. ד"ר ניצן היא מנהלת תוכנית i-MAT ובתר-דוקטורנטית בהנחיית פרופ'ח זהבית כהן. מחקרה עוסק בפיתוח של פרקטיקות הוראה מיטביות להוראת המתמטיקה בקרב פרחי הוראה למתמטיקה המשלבים את משימות i-MAT בכיתה ובמעבדת MtEd. ד"ר ניצן היא בעלת תואר ראשון במתמטיקה וייעוץ חינוכי, ודוקטורט במסלול משולב בתחום של הוראת המתמטיקה, כולם מאוניברסיטת בר-אילן.
מורים למתמטיקה כלומדים ומנחים מוכוונים עצמית בפורומים מקוונים לפתרון בעיות. נלי קלר סיימה את עבודת הדוקטורט בהנחיית פרופ'ח זהבית כהן, עם מנחה שותף: פרופ' בוריס קויצ'ו ממכון ויצמן. המחקר בחן את ההתפתחות המקצועית של מורי מתמטיקה בהתייחס לתפקיד הדואלי של מורים: כלומדים וכמנחים, בסביבה לימודית חדשנית הכוללת שילוב של אינטראקציות ווירטואליות עם למידה מסורתית בכיתה. נלי היא בעלת ניסיון רב-שנים בהוראת מתמטיקה ברמות שונות בבית ספר תיכון ובמכינת הטכניון, ונמצאת
חוקרת
ד"ר ענבל קולושי-מינסקר היא עמיתת מחקר, בהנחיית פרופ'ח זהבית כהן בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, בנושא פרויקט חקר בהקשר מדעי-הנדסי עם תרומה חברתית, בקרב תלמידי חטיבת ביניים. פרוייקט המשלב את משימות i-MAT בכיתת הלימוד ובמעבדת MtED  בטכניון. במהלך הפרויקט התלמידים מפתחים הרגלי חשיבה של מהנדסים בבניית מוצר מדעי-הנדסי-חברתי, כשירויות של מידול מתמטי ויצירת מודלים פיזיקליים לטכנולוגיות מהתעשייה המדעית-הנדסית וכן מיומנויות חברתיות-רגשיות הנדרשות להצלחה בעבודת צוות בתעשיית ההייטק. ד"ר קולושי-מינסקר היא בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, תואר שני בחינוך, דוקטורט בחינוך בתחום
דוקטורנטית
הדס הנדלמן היא דוקטורנטית בהנחייתה של פרופ'ח זהבית כהן ועמיתה בצוות הפיתוח וההערכה של תוכנית i-MAT וכן של הפרויקט החברתי לחקר מדעי-הנדסי. הדס חוקרת את תפקידו של הידע החוץ-מתמטי בהקשר STEM בפעילויות חקר הנדסי מבוססות תהליך מידול מתמטי. הדס בוגרת תואר שני בהוראת מתמטיקה בהצטיינות בהנחייתה של פרופ' כהן. להדס ניסיון עשיר בהוראת מקצועות המתמטיקה והמדעים בכיתות מופ"ת. היא בוגרת תואר ראשון B.Sc מהפקולטה להנדסת תעשיה וניהול בטכניון. הדס עוסקת
דוקטורנטית
חלימה שרקיה היא דוקטורנטית בהנחייתה של פרופ'ח זהבית כהן ועמיתה בצוות המחקר במעבדת MtEd. מחקרה עוסק בחקר הרגלי חשיבה של מתמטיקאים בסביבת למידה היברידית. חלימה עובדת כמורה לפיזיקה ומתמטיקה בתיכון החקלאי ימה, תיכון ערבי בישראל. היא בוגרת תואר ראשון בפיזיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בחינוך מתמטי (בהצטיינות יתרה) מהטכניון בהנחיית פרופ'ח זהבית כהן.
מהנדס מעבדת מחקר
נתונים ביוגרפיים ליורם ניסיון של למעלה מ-30 שנה בתעשייה כמהנדס תהליך בייצור מעגלים מודפסים וכן בניהול והובלת שיפורים בתהליכים עסקיים בתחומים עסקיים שונים כגון מכירות, ייצור ושרשרת אספקה. בשנת 2020 סיים יורם את תכנית "מבטים" בטכניון בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה ומחזיק בתעודת הוראה בכימיה. ליורם תואר ראשון בהנדסה כימית מהטכניון (1985) ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת סן פרנסיסקו (1998) פירסומים Avargil, S., Huttner-Shwartz, G., Zemel, Y. (2021). Educational escape room: identify Dalton’s
מידול מתמטי: התמודדות עם אתגרי השילוב בכיתות הלימוד, מחומרי הוראה עד להערכה והכשרה. יסמין סיימה את עבודת המאסטר בהנחייתה של פרופ'ח זהבית כהן. אחת השאלות העיקריות הנידונות בעבודת מחקר זו היא: מהי בעיית מידול מתמטי טובה? המחקר מציג את תהליך הפיתוח והתיקוף של 'מחוון להערכת טיב בעיות מידול מתמטי' עבור בעיות מידול מתמטיות אותנטיות, בהקשר מדעי הנדסי. המחוון מתבסס על שלושה הליכים בסיסיים של תהליך המידול ויכול לשמש גם ככלי
ליאת סיימה את עבודת המאסטר בהנחיית פרופ'ח זהבית כהן. המחקר נערך במהלך תוכנית לפיתוח מקצועי למורים להוראת מידול, כאשר מטרת המחקר הייתה ראשית לחקור אילו פרקטיקות הוראה מיטביות באות לידי ביטוי במהלך הוראת מידול מתמטי כפי שהיא באה לידי ביטוי בשלבי המידול השונים של תהליך המידול, ושנית – לזהות אילו פרקטיקות הוראה מיטביות באות לידי ביטוי במהלך הוראת משימות מידול מתמטי על ידי חקר שלוש סביבות הטמעה, אשר מאפשרות תמיכה
דוקטורנטית
לירון שוורץ אביעד היא דוקטורנטית בהנחייתה של פרופ'ח זהבית כהן, ועמיתה בצוות ההערכה של תוכנית i-MAT. לירון חוקרת את ההתפתחות המקצועית של מורי מתמטיקה בתוכנית פיתוח מקצועי להוראת מידול מתמטי. לירון עסקה כמורה לביולוגיה בתיכון מקיף י"ב "המעיין" והגישה לבגרות ברמת 5 יח"ל. היא בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהטכניון, ותואר שני בהוראת המדעים בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת בר-אילן.
נתונים ביוגרפיים פרופ'ח זהבית כהן היא ראשת מעבדת המחקר במעבדת MtEd להכשרה ופיתוח מקצועי של מורים בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה. פרופ'ח כהן היא מנהלת אקדמית של תכנית i-MAT. מחקריה עוסקים בהכשרה ופיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה, תוך מיקוד בחקר הפיתוח וההטמעה בקנה מידה רחב של משימות מידול מתמטי בהקשר מדעי-הנדסי בקרב קהילות מקצועיות של מורים מנחים, קהילות מקצועיות של מורים מטמיעים ותלמידים. פרופ'ח כהן בעלת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב,
צוות i-MAT
דוקטורנטית
אורית כהן ניסן היא דוקטורנטית בהנחייתה של פרופ'ח זהבית כהן ועמיתה בצוות ההערכה של תוכנית i-MAT. אורית חוקרת את תהליכי הלמידה של תלמידים הפותרים בעיות מידול מתמטי. אורית בוגרת תואר שני בהוראת מתמטיקה בהצטיינות בהנחייתה של פרופ'ח כהן. היא עוסקת בהוראת מתמטיקה ומגישה לבגרות ברמת 5 יח"ל. אורית בוגרת תואר ראשון בהנדסה אזרחית בטכניון ותואר שני במנהל עסקים בטכניון.
ד"ר לאה דולב היא עמיתה בצוות הפיתוח של התוכנית, ומובילה את מערך ההטמעה של התכנית, ובפרט את קהילת המנחים המובילים את קהילות המורים המטמיעים. לד"ר דולב ותק רב בהוראת מתמטיקה בחטיבה העליונה, ובתכנון והובלת מסגרות לפיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה. היא כיהנה כמנהלת הוראת המתמטיקה של רשת אורט ישראל. ד"ר דולב הינה בעלת דוקטורט בחינוך מתמטי בטכניון, בעלת תואר שני במדעי החינוך מאוניברסיטת תל-אביב, ותואר ראשון במתמטיקה-פיזיקה מאוניברסיטת חיפה.
ד"ר עירית טלמור שימשה כעמיתה בצוות הפיתוח של תוכנית i-MAT. היא מרצה בכירה בביה"ס לניהול של מכללת הגליל המערבי, במקצועות חקר ביצועים ולוגיסטיקה, ויועצת לחברות וארגונים בתחומים אלו. היא הייתה חוקרת בכירה במרכז למחקרים צבאיים (מחצ"ב) ברפאל. לעירית ארבעה תארים מהטכניון- תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ותואר ראשון בהוראת המתמטיקה, שניהם בהצטיינות ראויה לשבח. תואר שני בחקר ביצועים וניתוח מערכות, ותואר שלישי במסלול הנדסת תחבורה של הפקולטה להנדסה אזרחית.
חברת סגל עמית הוראה מתמיד
ד"ר אורטל ניצן היא מרצה נלווית בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. ד"ר ניצן היא מנהלת תוכנית i-MAT ובתר-דוקטורנטית בהנחיית פרופ'ח זהבית כהן. מחקרה עוסק בפיתוח של פרקטיקות הוראה מיטביות להוראת המתמטיקה בקרב פרחי הוראה למתמטיקה המשלבים את משימות i-MAT בכיתה ובמעבדת MtEd. ד"ר ניצן היא בעלת תואר ראשון במתמטיקה וייעוץ חינוכי, ודוקטורט במסלול משולב בתחום של הוראת המתמטיקה, כולם מאוניברסיטת בר-אילן.
חוקרת
ד"ר ענבל קולושי-מינסקר היא עמיתת מחקר, בהנחיית פרופ'ח זהבית כהן בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, בנושא פרויקט חקר בהקשר מדעי-הנדסי עם תרומה חברתית, בקרב תלמידי חטיבת ביניים. פרוייקט המשלב את משימות i-MAT בכיתת הלימוד ובמעבדת MtED  בטכניון. במהלך הפרויקט התלמידים מפתחים הרגלי חשיבה של מהנדסים בבניית מוצר מדעי-הנדסי-חברתי, כשירויות של מידול מתמטי ויצירת מודלים פיזיקליים לטכנולוגיות מהתעשייה המדעית-הנדסית וכן מיומנויות חברתיות-רגשיות הנדרשות להצלחה בעבודת צוות בתעשיית ההייטק. ד"ר קולושי-מינסקר היא בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, תואר שני בחינוך, דוקטורט בחינוך בתחום
דוקטורנטית
הדס הנדלמן היא דוקטורנטית בהנחייתה של פרופ'ח זהבית כהן ועמיתה בצוות הפיתוח וההערכה של תוכנית i-MAT וכן של הפרויקט החברתי לחקר מדעי-הנדסי. הדס חוקרת את תפקידו של הידע החוץ-מתמטי בהקשר STEM בפעילויות חקר הנדסי מבוססות תהליך מידול מתמטי. הדס בוגרת תואר שני בהוראת מתמטיקה בהצטיינות בהנחייתה של פרופ' כהן. להדס ניסיון עשיר בהוראת מקצועות המתמטיקה והמדעים בכיתות מופ"ת. היא בוגרת תואר ראשון B.Sc מהפקולטה להנדסת תעשיה וניהול בטכניון. הדס עוסקת
פרופ' ניר גביש ngavish@technion.ac.il ניר גביש הינו היועץ המתמטי של התוכנית. ניר הוא פרופסור חבר למתמטיקה שימושית, בפקולטה למתמטיקה בטכניון. הוא מתמחה ומלמד את השימוש במתמטיקה לפיתרון של אתגרים מהחיים, דוגמת התפשטות מגפות. בפרט, הוא עושה שימוש באוסף של כלים, דוגמת מודלים מתמטיים, ניתוחים מרחביים וכלי מיחשוב שונים במטרה לפתור בעיות הקשורות לפיזיקה כימית, מדע של חומרים, אופטיקה לא-לינארית ותורת המכרזים. הוא השתמש בארגז הכלים הזה למידול מתמטי של ניהול
רכזת המעבדה
טל הינה רכזת התוכנית. היא משמשת כמומחית עיצוב אתר התוכנית שהינו מערכת למידה LMS. בנוסף, היא מרכזת את השתלמויות הקהילות המקצועיות ותומכת בתהליך ההטמעה של תכני i-MAT. טל בעלת תואר ראשון בהצטיינות יתרה בחינוך עם התמחות במדעים ומתמטיקה וכן מצטיינת דיקן בתחום המדעים, וכן בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך עם הרחבה בתחום היזמות ממכללת גורדון. טל הייתה מחנכת כיתה בבית הספר היסודי "נופים" בחיפה וכן מורה מקצועית למדעים ומתמטיקה.
יובל שרון הינו היועץ הטכנולוגי של התוכנית. הוא עוסק כמורה למתמטיקה ורכז מתמטיקה בחטיבת הביניים וחטיבה עליונה. יובל בעל ניסיון עשיר כמפתח אלגוריתמים, מנהל צוותים ופרויקטים בחברת מובילאיי, שם עסק בפיתוח מערכת לשליטה אוטונומית באורות הגבוהים של הרכב, אלגוריתמי קליברציה וכן בניהול של פרוייקטים גדולים מול יצרני רכב מובילים. יובל הינו בוגר תואר ראשון ושני במתמטיקה ותעודת הוראה מהאוניברסיטה העברית, וכיום סטודנט לתואר שני במוסיקולוגיה באוניברסיטה העברית.
דימה חלטוב, מהנדס, מומחה לתחום חיישן אולטראסוני וספידומטר איסחאק שחאדה, פיזיקאי, מומחה בתחום שילוב טכנולוגיה, פיזיקה ומתמטיקה בפיתוח מוצרים אלכס גיל, מהנדס, מומחה לתחום מקלט GPS ד"ר אלכס פריד, המכון לחקר החלל, טכניון מוני אורבך, מהנדס, חשמל ומחשבים, טכניון ד"ר עידן פורת, מהנדס, תכנון ערים, טכניון אורן אזארי, אגרונום הגן הבוטני, טכניון פרופ'ח לאוניד טרטקובסקי, הפקולטה להנדסת מכונות – צוות סטודנטים פורמולה, טכניון ד"ר קיריל סולוביי, הפקולטה להנדסת חשמל ומחשבים –
מידול מתמטי: התמודדות עם אתגרי השילוב בכיתות הלימוד, מחומרי הוראה עד להערכה והכשרה. יסמין סיימה את עבודת המאסטר בהנחייתה של פרופ'ח זהבית כהן. אחת השאלות העיקריות הנידונות בעבודת מחקר זו היא: מהי בעיית מידול מתמטי טובה? המחקר מציג את תהליך הפיתוח והתיקוף של 'מחוון להערכת טיב בעיות מידול מתמטי' עבור בעיות מידול מתמטיות אותנטיות, בהקשר מדעי הנדסי. המחוון מתבסס על שלושה הליכים בסיסיים של תהליך המידול ויכול לשמש גם ככלי
ליאת סיימה את עבודת המאסטר בהנחיית פרופ'ח זהבית כהן. המחקר נערך במהלך תוכנית לפיתוח מקצועי למורים להוראת מידול, כאשר מטרת המחקר הייתה ראשית לחקור אילו פרקטיקות הוראה מיטביות באות לידי ביטוי במהלך הוראת מידול מתמטי כפי שהיא באה לידי ביטוי בשלבי המידול השונים של תהליך המידול, ושנית – לזהות אילו פרקטיקות הוראה מיטביות באות לידי ביטוי במהלך הוראת משימות מידול מתמטי על ידי חקר שלוש סביבות הטמעה, אשר מאפשרות תמיכה
דוקטורנטית
לירון שוורץ אביעד היא דוקטורנטית בהנחייתה של פרופ'ח זהבית כהן, ועמיתה בצוות ההערכה של תוכנית i-MAT. לירון חוקרת את ההתפתחות המקצועית של מורי מתמטיקה בתוכנית פיתוח מקצועי להוראת מידול מתמטי. לירון עסקה כמורה לביולוגיה בתיכון מקיף י"ב "המעיין" והגישה לבגרות ברמת 5 יח"ל. היא בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהטכניון, ותואר שני בהוראת המדעים בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת בר-אילן.
ניצה שיאון היא עמיתה בצוות הפיתוח של התוכנית, ומובילה את מערך ההטמעה של התכנית, ובפרט את קהילת המנחים המובילים את קהילות המורים המטמיעים. היא משמשת כמומחית פיתוח האתר של התוכנית. ניצה בעלת ותק רב שנים בהוראת מתמטיקה בחטיבת הביניים ובהדרכת מורים למתמטיקה, וכן שימשה כמדריכה ארצית למתמטיקה בחטיבות הביניים. ניצה הינה בעלת תואר ראשון במדעי החברה, תואר שני בקרימינולוגיה קלינית ותואר שני נוסף בתחום תוכניות לימודים בחינוך, כולם מאוניברסיטת בר-אילן.
פרופ' ניר גביש
ניר גביש הינו היועץ המתמטי של התוכנית. ניר הוא פרופסור חבר למתמטיקה שימושית, בפקולטה למתמטיקה בטכניון. הוא מתמחה ומלמד את השימוש במתמטיקה לפיתרון של אתגרים מהחיים, דוגמת התפשטות מגפות. בפרט, הוא עושה שימוש באוסף של כלים, דוגמת מודלים מתמטיים, ניתוחים מרחביים וכלי מיחשוב שונים במטרה לפתור בעיות הקשורות לפיזיקה כימית, מדע של חומרים, אופטיקה לא-לינארית ותורת המכרזים. הוא השתמש בארגז הכלים הזה למידול מתמטי של ניהול המדיניות בעת הקורונה.
נתונים ביוגרפיים פרופ'ח זהבית כהן היא ראשת מעבדת המחקר במעבדת MtEd להכשרה ופיתוח מקצועי של מורים בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה. פרופ'ח כהן היא מנהלת אקדמית של תכנית i-MAT. מחקריה עוסקים בהכשרה ופיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה, תוך מיקוד בחקר הפיתוח וההטמעה בקנה מידה רחב של משימות מידול מתמטי בהקשר מדעי-הנדסי בקרב קהילות מקצועיות של מורים מנחים, קהילות מקצועיות של מורים מטמיעים ותלמידים. פרופ'ח כהן בעלת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב,
בוגרי צוות מחקר
שילוב בעיות אותנטיות מעולם ההייטק בהוראת מתמטיקה בתיכון: דורון סיים את עבודת המאסטר בהנחייתה של פרופ'ח זהבית כהן. מטרת המחקר הייתה לפתח ולהדגים תהליך לאיתור בעיות מתחום ההייטק שנפתרות בעזרת מודלים מתמטיים המתאימים לתכנית הלימודים בתיכון. דורון הוא בוגר הנדסת מחשבים בטכניון. הוא עבד כ-30 שנה באינטל כמהנדס מוביל. הוא משמש ככתב בנושאי מתמטיקה וטכנולוגיה בעמותת "מדע גדול בקטנה".
מי הזיז את המשולש שלי? שילוב טכנולוגיה בשיעורי מתמטיקה באמצעות גאומטריה דינמית (DGE): תומר סיים את עבודת המאסטר בהנחייתה של פרופ'ח זהבית כהן, עם פרופ' רון אהרוני מהפקולטה למתמטיקה בטכניון כמנחה שותף. המחקר בחן את השפעת ההתנסות בסביבת DGE על עמדותיהם של פרחי הוראה ומורים למתמטיקה לגבי הטמעת טכנולוגיה בכיתה ועל יכולתם לבנות פעילות ב-DGE המשלבת טכנולוגיה. קישור ליישומון לדוגמה. תומר הינו בוגר תכנית מבטים 1, ובעל תואר ראשון במתמטיקה מהטכניון. הוא